Saturday 18 May 2013

KARNIVAL UNIVERSITI JELITA

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia. (gaya emcee)

Alhamdulillah finally i did it!!! Yahoo0o0o0o0 done semua program yang buat Cik Titie kepalanya pusing dongg ahhhh..hewhewhew i'm glad be part of the crew yoooo!

9 mei- dinner blok Arif
10 dan 11 mei- pantun dan puisi (tapi iolls jadi pengurus pasukan jela, maaf sebab tak dapat join team disebabkan kesibukan terlampau saya tak dapat nak beri 100% komitmen :(
15 dan 16 mei- Karnival Universiti Jelita.

bersyukur sangat sebab tahap kesibukan terlampau dah lepas dari tahap kritikal, sekarang tiba masa untuk i fokus on study for final beb...HAHAHA serious aku punya sem 2 ni belajar nya macam dah kelaut tak tahu apa yang aku leka bebenor..

ekceli i nak story about my great experience masa jadi crew karnival universiti jelita ini. Karnival ini merupakan julung-julung kalinya diadakan di UPM, pihak jelita memilih upm sebagai rakan universiti untuk karnival ini. Uolls mesti tertanya-tanya macam mana Cik Titie boleh jadi crew kan? hurmmmm.... Buat pengetahuan hadirin sekalian,  ahli jawatankuasa pelaksana  Karnival Universiti Jelita ini terdiri daripada pelajar kokuriulum berkredit BAKTI SISWA  (kumpulan 7 dan 19).  Serious banyak sangat pengalaman yang aku dapat dalam karnival ini terutama bila melibatkan pihak luar, artis, media dan sebagainya (eh gaya ayat macam poyo gilaxx je kan).

Uolls nak tahu Cik Titie jadi crew apa?? hurmm of coz lah like usual protokol dan jadi EMCEE.. mula-mula deal jadi formal part je masa perasmian, tapi  memandangkan masa hari kejadian kami dah jadi  AJK mulitpurpose and multitasker uolls, yelaaa bila protokol kena make sure semuanya lancar kan? hurmm dengan pengalaman yang sangat lah takde dalam diri ni aku jadi INFORMAL EMCEE... Ya Allah boleh bayang tak betapa aku macam badut jalanan je kat depan tuh? yelaaa orang tak pernah ada pengalaman kan..tapi bila keadaan mendesak kita harus melakukan dan time ni apa yang terlintas kat otak, BILA LAGI aku nak try kan? kalau asyik cakap tak pernah, tak tahu tanpa mencuba sampai ke mati pun tak kan pernah. So that, aku pun harus menyahut cabaran itu..kita redahhhh jelorhhh...hikhik tapi memang awesome bila kita berdiri dihadapan bersebelahan dengan selebriti terkemuka seperti Ally Iskandar, Amran Ismail, Zulkipli (pelakon gerak khas) dan lain-lain.

Cik Titie bersyukur sebab dapat bergandingan dengan rakan-rakan kelas serta ahlijawatankuasa yang sangat  cool, hebat, ledarkkk...terbaekkk tokkkk! lurv uolls <3 . Dikesempatan ini jugak, aku nak minta maaf dekat mereka-mereka yang aku ada buat silap sepanjang program ini berlangsung. Owhhh tak dilupakan mereka yang sangat banyak memberi tunjuk ajar, semestinya our fasi (Cik Siti & Pn. Fifi), Kak Ros (pusat koko), Kak Su dan rakan-rakannya (wakil jelita). Tanpa mereka semua pasti kami tidak dapat sampai ke tahap ini.

Okay cukup sampai sini kot, panjang lebar leteran aku kan? hewhewh so aku nak kongsikan gambar-gambar semasa preparation dan juga masa hari kejadian...Bubye uolls thanx sudi baca (bajet macam ada orang baca je kan..)



















bila tengok serious happy kan? tapi tipulah jika kami kata kami tak stress tak dimarah dan sebagainya. Tapi semua benda ni penting sebab ianya sangat berguna bila kita masuk kealam  pekerjaaan kelak..benda paling mencabar bagi aku ialah untk mencari crowd, pserta, hadirin dan seangkatan yang sama maksud dengannya. Bukan semua orang nak datang event yang kita anjurkan? jadi macam tuh jugak dekat kita, bila orang buat event bila free dan tiada apa-apa aral yang menghalang sudilah datang dan turun ke padang, moga kelak bila kita buat event orang akan sudi untuk datang jugak..kepada sesiapa yang sudi hadir terima kasih saya ucapkan kerana anda memang awesome, yang tak sempat datang sokayyy walaupun anda rugi tapi jika ada rezeki dilain masa jemputlah hadir ye...heeee (pesanan kat diri sendiri uolls).


Sekian,

PENGACARA NONA... (poyo jekan? hehe ekceli ada cerita disebalik pengacara nona nie..hewhewhew)

Doakan moga one day nanti Cik Titie akan jadi salah seorang pengacara di media prima (pasang angan-angan dulu tak salah kan..)


                                 "JAGA DIRI, JAGA HATI, PERKASA PERIBADI"


No comments:

Post a Comment