Wednesday 13 March 2013

"Mencari Pasangan Hidup Sebelum Tahun Akhir"

Assalammmualaikum w.b.t...
wahhh impian ku wedding with the ocean blue dress <3


yeayyy hari ni Cik Titie berkesempatan nak post entry baru lagi :)

Let's begin...once upon a time...apa merepek mcm nak buat cerita cinderella nie?? hewhewhew

uolls, apa yg aku nak bagi tahu tadi mengenai conversation aku dgn one of my classmate lah tentang pasangan hidup?? ohhh my god! are u ready to hear that?? pasangan hidup which means husband and wife laa?? owhhh NO! NO! NO! I'm not ready yet..

Hey, chill lah..bukan tahap tuh lagi tapi pasangan hidup pasal boipreng dengan  girlpreng lah..kita orang merancang untuk cari calon-calon yang boleh dijadikan suami kelak. But before that, mestilah nak kenal-kenal dulu in term of couple? errmm no! no! no! maybe "teman tapi mesra" atau kawan yang di spesifik kan, kawan special? ehhh sama lah maknanya kan? (ok abaikan)

So, kami merancang nak carilah kawan yang special tuh di UPM?? hello?! mesti upm ke? haaa dah tuh nak cari mana lagi kan, nama pun nak cari kawan..hehehe

so Cik Titie pun cakap, no matter what dalam sampai tahun 3 mesti kena ada seorang yang kita serious. Kalau tak??!! kalau takk..kalau takk susah lah Cik Titie :(

 kenapa nak susah pulak? mestilah susahh kalau dah tahun akhir aku takde jugak pasangan hidup susah lah nak cari calon suami lagi nanti, so it's hard to me to get married!!! arghh *screaming*

Apa pasai hang gatai sangat ni Cik Titie oi?? guys, come on lah ni bukan cerita sebab aku ni gatal miang keladi ke apa, it's just merancang masa depan. Cuba bayangkan within final year aku takde lagi kawan serious tuh? Dah lah tahun akhir aku dah jadi senior dah tua sikit lah..haihh tak kan nak usha budak master? rata-rata dia orang mesti dah ada kan?

Kalau uolls nak tahu, dekat tweet sampai Cik Titie tulis rasa-rasa nak buat group "MENCARI PASANGAN HIDUP SEBELUM TAHUN AKHIR" yakss?! geli gila kan?? hahaha aku memain je..saja nak have fun, sekali rupanya macam ramai jugak nak join group aku nie..hewhew so siapa yang senasib macam aku, marilah kita doa bersama-sama moga dijodohkan dengan orang yang baik-baik.

Bukannya susah kau tunggulah bila kau dah kerja Cik Titie oi?? boleh je aku tunggu tapi once u dah bekerjaya time tuh masa untuk diri sendiri tuh pun macam dah tak banyak taukk??!! dah kalau masa untuk diri sendiri takde so how come nak ada masa untuk si dia kan?? hurmmmm

uolls, doakan lah Cik Titie jumpa pasangan hidup yang macam, crush Cik Titie tuh..haihh crushku apa kabarmu disana, disini ku merindukanmu o0pppsss! over gitu sampai nak nyanyi bagai ..hehe mana ada manusia yang serupa kan, so takdelah nak exactly macam crush aku tuh tapi ada sipi-sipi pun jadi lah...heee


Ok, sampai sini jela cerita pasangan hidup aku..aku tak kesah sangat pun sebenanrnya ada ke tak kan.. yang penting enjoy my life with all my yayang-yayang disekeliling terutama family, dan kawan-kawan serta masyarakat di luar sana. Senang je, "ada jodoh kahwin, takde takpelaa"  sebab soal ajal,maut,rezeki JODOH semua ketentuan ILLAHI :) hehehe tapi kenalah sentiasa doa moga dapat jodoh yang baik-baik dan dikurniakan keturunan yang soleh dan solehah..AMINN..

                                                   ~THE END~

Cik Titie berseorangan? siapakah bakal berdiri disebalahnya?  ini adalah rahsia Allah ...kita tungggu dan lihat ;)
                         


                         "JAGA DIRI,JAGA HATI, PERKASA PERIBADI"

3 comments:

  1. uitt.. acamner leh sme lgu ni..

    ReplyDelete
  2. t jgn lupe aku ek bile dah jumpe calon. story mory ckit

    ReplyDelete
  3. kak yanti: haha sama ek? nanti lah tukar cekk tak reti...

    amalina: hurmm i will always update to u dear..HAHA

    ReplyDelete