Wednesday 11 September 2013

KERJA! GAJI! GAJI!- MODERNMOM

Assalammualaikum w.b.t....

Apa khabar semua rakyat Malaysia? haihhhh lama sungguh aku tak menaip nie berhabukkkk dah blog aku nie agaknya, siap bersawang-sawang lagi. Actually a bit busy (bajet sebokk macam PM agaknya) dan tidak berkesempatan nak menulis.

Coretan ini isu baru tak berapa nak baru lah sebenarnya dah nak basi pun.. pasal aku kerja hari tuh. Aku dan rakan-rakan minta kerja kat alamanda, hampir kesemua kedai aku masuk untuk cari part time work kan..PERGHHHH! boleh tahan tebal muka dan malu serta susah nak cari woi..

Pada satu hari tuh ada lah, butik MODERNMOM nie talipongg gua bagi tahu pasal kerja perghh excited bai. Dia nak pakai 10 hari je dari 25/7/13-4/8/13. Sebab nya dekat bangunan perbadanan putrajaya tuh ada buka ekspo sempena raya jualan murah kata ko0o0o0 under KPDNKK! So, kami pun bersetuju lah kerja...


hamekk kau, datang-datang menimbun kerja nya nak diselongkar kan kain baju nie haaa...








yang kome nengok kat atas tuh gambar sekitar waktu kerja lah tuh.. nampak bahagia kan? haishhh  padahal gua emo nieh!!! emo tensi emosi!

nak tahu sebab apa? GAJI! GAJI ! GAJI! ulang suara  GAJI!

korunk bayangkan lerr mana aku tak emo kerja 10 hari tapi gaji nak di bayar hujung bulan 8?? Gua dah lah nak bali kolej awal..nak shopping raya, nak beli itu ini tapi sekali tanya bos gaji bila..mak aihh mendidih darah gua!

okayyy lepas tuh bertambah nyirap je lagi, bila dah hujung bulan dia tak talipong talipong pun..pastuh member aku si fatin tuh telefon bos tuh, so dalam awal bulan 9 lah keluar.. ingatkan dah boleh menjoli sekali bertambah emo gua bila dapat tahu GAJI diberi melalui CEK! CEK! CEK! haihhhh

tak habis lagi emo aku, sekali dia telefon aku tak boleh nak cashkan duit sebab belom ada akaun KWSP!. weyhh dia suruh aku buka KWSP pulakkk kerja dah lah part time , 10 hari je pulak tuh pastuh nak KWSP bagai, boleh bayang tak GAJI aku MENURUN! TURUN OKAYYY...yang kena buka KWSP nie lah aku paling nyirap, lain kali bagi lah tahu awal-awal!! URGHHHHH!

dah tuh yang bertambah kegeraman aku tanya member aku yang tolong ambil kan cek tuh, katanya cek tuh bank RHB?!! what the fuuuuuuuuuu nyirapp darah gua weyh, aku nak buka berapa banyak akaun bank woi?? yang ada pun kosong..So, tu lah citer dia aku emo pasal gaji nie and till now sampai aku menaip nie pun aku tak dapat-dapat lagi gaji... saborrr jelaa.. kering poket gua weyh.. Ada tak orang nak sponsor iollss?? HAHAHA


-THE END-

No comments:

Post a Comment