Friday 8 March 2013

KELAB PENGACARAAN UPM 2012/2013

Assalammualaikum w.b.t...

agak lama jari jemariku ini tidak menari-nari untuk menaip..Jyeeahhhh today is the day :)

uolls hari ini Cik Titie nak kongsi satu cerita dimana benda ini adalah minat,hobi,cita-cita,kasih sayang dan bla bla bla...

guess what???

mesti uolls ingat kisah cintan cintun kan?? no lah, it's just pasal KELAB PENGACARAAN UPM!!!

hello people, tahu tak betapa gembiranya Cik Titie bila dapat join kelab ini. Masa sem 1 cuba-cuba nasib je pergi audition dia..hohoho masa tuh kan bergetaqq lutut dah lah macam tak ramai je 1st year, memang aku sorang je semangat awal-awal lagi dah berjinak-jinak join kelab bagai kannn ..hewhewhew ini namanya SEMANGAT.

After a few weeks, eh months, eh tak ingat lah a few apa, Cik Titie got message from them, TAHNIAH anda telah BERJAYA pada audition lepas dan sila join group fb. Perghh dengan semangatnya terus klik JOIN group. heeee

Hari berganti hari, minggu berganti minggu bulan sudah pun berlalu (eh dah macam nak bersajak pula)

Ok, let's continue the story, pada hari khamis 7/3/2013, Cik Titie dapat message daripada mereka...

            "Salam..mentee kelab pengacaraan UPM sesi 2012/2013 pada malam ini jam 9, akan diadakan   perjumpaan mentor-mentee di bilik eksekutif kolj canselo, kehadiran anda amat diharapkan".


YEAYYYYYYY!!! i'm screaming like a crazy person. hohoho

Tapi mula-mula tuh, rasa tak nak pergi sebab segan sorang-sorang, ada ke patut kan?? Memang kalau Cik Titie tak pergi lepaskan peluang keemasan lah..

Meeting is begin... like usual sesi perkenalkan diri, pengalaman dan nasihat...

pergh!!! waaaa cakap sama luuu mereka semua GEMAPAKSS-GEMPAKSS tau..serious iolls jelous look at them.

Alhamdulillah, lepas dengar macam-macam pengalaman dia orang serious aku tak kan rugi apa-apa join kelab ini. Bahkan, aku akan bertambah ilmu lagi..guys doakan Cik Titie jadi MC yang the best in the world (eh mcm melampau je nak terus dunia kan? biarrlahhh itu angan-anagn namanyaa..hehehe)

Selain share pengalamn dia orang, kami yang mentee-mentee pun adalah share jugak experience yang tak seberapa tuh kan, lepas tuh ada yang ajar cara breathing, emosi, dan suruh kami baca teks MC sekali lagi dan dia orang komen lah..hewhewhew uolls mesti nak tahu kan apa komen mereka tentang Cik Titie??

Sejak Cik Titie masuk UPM nie, benda yang paling ketara aku hadapi orang mesti akan tanya " memang suara macam tuh ke or sakit tekak?" haaaaa itu juga yang aku dapat lepas baca teks tuh. (memang orang tak payah teengok muka aku, dengar suara je mereka kata dah kenal.. aku pun macam.. erkkk?? kesianyaa )

Cik Titie pun jawab " eh, nie memang suara saya kenapa" (muka innocent gilaxx).

Ok, cantikk dapat cari husky voice. Dan yang paling terkejut mentor tuh cakap belajar banyak-banyak untuk jadi MC informal and u belajar dari KAK ENGKU, sebab bila tengok u dah ada sikit-sikit gaya dia just malu-malu je, if u all out u will be great MC...

maigadddd???!! KAK ENGKU beb??? HAHAHA dia tuh pro aku nie?? haihhh takpe-takpe kita belajar slow dari mentor yang hebat-hebat nanti..hikhikhik excited gila Cik Titie malam itu. Yelaa benda yang kita minat, cinta mati terhadap sesuatu tipulah tak teruja kan? heeee so tanamkan minat, azam dan cekal serta terus bersemangat..jyeaaaahhhh ;)

Sampai sini je kot perkongsian Cik Titie, later on kita jumpa lagi..chawww cincau :P

              "JAGA DIRI,JAGA HATI,PERKASA PERIBADI"


No comments:

Post a Comment