Thursday 5 December 2013

SUNSHINE

Assalammualaikum w.b.t...

"Alhamdulillah there is sunshine outside there. But no sunshine in my heart today.."  ; (





simple word but very deep meaning to me. After all what happened to me, hurmm sedih jiwa kacau doe...aku lah paling jahat and so on..aku tak tahu dekat siapa aku nak cerita dekat siapa aku nak luahkan sebab semua nya hidup dalam kepura-puraan. 
PALSU! 
tahu tak PLASTIK!
 rambut sama hitam hati lain-lain..
jadi aku pendam dan terus memendam sehingga satu tahap hanya mampu mengeluarkan air mata tanpa aku sedar dia mahu menitis dengan sendiri nya..

setelah hujan dan mendung gerimis lebat ribut taufan membasahi bumi upm ini, akhirnya ahri ini sunshine itu kembali...ya!!! kembali menerangi kehidupan semua orang...
tapi...
tapi...
saat ini aku seakan tidak dapat merasakan kewujudan sunshine, sinaran matahari...
mana? mana? cahaya yang menerangi alam ini?
saat terjaga dari lena, aku rasakan gelap nya duni, gelapnya hati, kotor nya jiwa..mana sinar itu dalam diri aku? YA ALLAH! MAAFKANLAH BILA HATI TAK SEMPURNA MENCINTAIMU..
aku leka, aku alpa, aku lalai, aku taksub pada dunia rekaan-MU
berilah kembali sinar itu kepada hambamu yang kerdil lagi hina ini, agar dapat merasa nikmat sang suria..






No comments:

Post a Comment