Wednesday 18 September 2013

SEMESTER 3 TAHUN 2

Assalammualaikum w.b.t...


Alhamdulliah dipanjangkan usia untuk terus menuntut ilmu dan menyambung pengajian ke tahun yang seterusnya. Walaupun dah mula kelas dekat 2 minggu aku baru berkesempatan nak menulis. HOHOHO banyak benda je nak bagi tahu rasanya..

First thing aku balik awal ke kolej pasal aku dapat jadi Fasilatator Universiti untuk intake baru hari tuh. Pengalaman yang bermakna sebab aku dapat mengasah bakat kepimpinan aku yang tak berapa nak pemimpin nieh..walaupun diri ini tak layak nak jadi fasi, tapi aku belajar ke arah melayakkan diri. Terima kasih adik-adik atau rakan-rakan junior yang memberi kerjasama yang baik, sporting dan best lah.. moga ukhuwah kita sampai bebila dan jangan sombong-sombong. Btw aku tak garang pun..heeee have fun sangat kendalikan program bersama-sama korunk. Pesanan Penaja: bergiat aktif di kolej dan asah bakat-bakat yang ada. Disinilah "nadi bakat terserlah" aceewaahhh suka uolls nak aktif dalam bidang apa pun pilihan ditangan anda. 








Inilah gambar-gambar sekitar orentasi :)

Second thing is, aku dah memikul lagi satu tanggungjawab besar iaitu sebagai Majlis Tertinggi Mahasiswa Kolej Pendeta Za'ba Sesi 2013/2014 dan jawatan sebagai setiausaha. hurmmm aku tak tahu aku mampu atau tidak tapi aku cuba berusaha sebaik mungkin. walaupun typo merata tempat, malas mencatat dan sebagainya aku ada kawan-kawan yang sedia membantu. Aku harap rakan-rakan semua doakan untuk aku agar dapat memikul amanah dan tanggungjawab ini sebaik mungkin dan sentiasa beri tunjuk ajar kepada aku insan kerdi ini. Serius inilah pertama kali aku jadi s/u pada mulanya aku tak mahu tapi setelah berfikir panjang inilah masanya aku belajar dan menuntut segala macam ilmu kerana kelak dapat diaplikasi kan dalam kerjaya terutamanya. Dan setelah menjadi MTM nie aku juga ada ahli keluarga baharu yang sentiasa memberi dorongan kepada satu sama yang lain. Moga ukhuwah fiillah kita diberkati dan berkekalan sampai bebila..


Third thing is pasal jadual semester 3 aku...hohoho alhamdulillah sem ni aku amek 16 kredit hour. Aku harap aku dapat naikkan balik result..hewhewhew dan dapat bahagi masa antara belajar dan lain-lain. Doakan kejayaan buat aku..sedih sebab aku tak de kelas dekat fakulti ekologi pun..hurmm kepada kawan-kawan rajin-rajinlah berkongsi ilmu dengan aku yang serba kekurangan ini :)


haaa nilah jadual aku.. best kan? ekekeke

kalau boleh niat sem nie, "SIFAR PONTENG" agak-agak aku mampu tak nak kempenkan diri aku nieh?? hewhewhew


-SEKIAN-

"JAGA DIRI, JAGA HATI, PERKASA PERIBADI"

No comments:

Post a Comment